![](https://989e06bf9c.clvaw-cdnwnd.com/cbba6bde34d701c1d63bcd85dd30ab49/200000022-e3a61e3a63/book-library-with-open-textbook-9.jpeg?ph=989e06bf9c)
1. a 2. stupeň ZŠ
Objednejte si naše lekce
Vyplňte všechny potřebné údaje a my se vám ozveme co nejdříve zpět.
Nabídka programů
Poprvé v knihovně
Jak to chodí v knihovně a co všechno se v ní děje? Budeme si povídat o knížkách a některé z nich si také přečteme.
Dílna čtení
Způsob, jakým můžeme podpořit čtení, čtenářství a čtenářskou gramotnost žáků. Žáci si vybírají beletristickou knihu ke čtení. Každý žák si může vybrat svoji knihu podle vlastního uvážení. Žáci mají pravidelnou a častou příležitost ke čtení a sdílejí své čtenářské zážitky se spolužáky. Knihovník jim zadává před čtením či po něm úkol, např. jim položí otázku nebo jim rozdá pracovní list. Dílny čtení však můžou mít i volnější průběh, kdy si žáci sami vybírají, zda a jak budou na četbu reagovat (tzv. volné čtení).
Armstrong aneb Myšákova cesta na Měsíc
Výuková lekce je zaměřena na práci s knihou Armstrong – Dobrodružná cesta myšáka na Měsíc. Jak cestovat na Měsíc nebo jak samotný Měsíc vypadá? O tom všem si budeme číst. Díky úkolům se děti naučí pracovat ve skupinách, bude rozvíjeno kritické myšlení a také čtenářská gramotnost.
Knihožrouti
V knihovně se děje něco podivného! Paní Růžence, která zde pracuje, se ztrácí knihy. Do pátrání se pustí Aleš se Zorkou, dva zvědaví prvňáci. Stopují knihy v regálech, poslouchají rozhovory čtenářů, pozorují, co podezřelého se v knihovně šustne. Aby záhadu rozluštili, nechají se dokonce v knihovně zamknout. Detektivní pátračka může začít… Lekce je vhodná i pro 2. a 3. ročník. Pokaždé budeme pracovat se sérií knih spisovatelky Kláry Smolíkové.
Potřebujete-li se na něco zeptat, pište, prosím: eva.velesikova@kulturatisnov.cz.
Co očekávat
Součástí jednotlivých besed je:
- Práce s textem a knihou – kompetence k učení
- Vyhledávání a hodnocení informací – kompetence k řešení problémů
- Prezentace výsledků žákovské práce – kompetence komunikativní
- Skupinová spolupráce na úkolu – kompetence sociální a personální
Díky tomu bude podporováno a rozvíjeno:
Kritické myšlení
Čtenářská gramotnost
Čtenářství dětí a mládeže
Informační gramotnost
Celoživotní učení
Kompetence občanská
Kompetence pracovní
Každá lekce trvá 60 až 90 minut, zakládá se na metodě E-U-R a aktivitách kritického myšlení.