1. a 2. stupeň ZŠ

Objednejte si naše lekce

Vyplňte všechny potřebné údaje a my se vám ozveme co nejdříve zpět.

Nabídka programů

Poprvé v knihovně

Jak to chodí v knihovně a co všechno se v ní děje? Budeme si povídat o knížkách a některé z nich si také přečteme.

Dílna čtení

Způsob, jakým můžeme podpořit čtení, čtenářství a čtenářskou gramotnost žáků. Žáci si vybírají beletristickou knihu ke čtení. Každý žák si může vybrat svoji knihu podle vlastního uvážení. Žáci mají pravidelnou a častou příležitost ke čtení a sdílejí své čtenářské zážitky se spolužáky. Knihovník jim zadává před čtením či po něm úkol, např. jim položí otázku nebo jim rozdá pracovní list. Dílny čtení však můžou mít i volnější průběh, kdy si žáci sami vybírají, zda a jak budou na četbu reagovat (tzv. volné čtení).

Armstrong aneb Myšákova cesta na Měsíc

Výuková lekce je zaměřena na práci s knihou Armstrong – Dobrodružná cesta myšáka na Měsíc. Jak cestovat na Měsíc nebo jak samotný Měsíc vypadá? O tom všem si budeme číst. Díky úkolům se děti naučí pracovat ve skupinách, bude rozvíjeno kritické myšlení a také čtenářská gramotnost. 

Knihožrouti

V knihovně se děje něco podivného! Paní Růžence, která zde pracuje, se ztrácí knihy. Do pátrání se pustí Aleš se Zorkou, dva zvědaví prvňáci. Stopují knihy v regálech, poslouchají rozhovory čtenářů, pozorují, co podezřelého se v knihovně šustne. Aby záhadu rozluštili, nechají se dokonce v knihovně zamknout. Detektivní pátračka může začít… Lekce je vhodná i pro 2. a 3. ročník. Pokaždé budeme pracovat se sérií knih spisovatelky Kláry Smolíkové.

Potřebujete-li se na něco zeptat, pište, prosím: eva.velesikova@kulturatisnov.cz.

Co očekávat

Součástí jednotlivých besed je:

  • Práce s textem a knihou – kompetence k učení
  • Vyhledávání a hodnocení informací – kompetence k řešení problémů
  • Prezentace výsledků žákovské práce – kompetence komunikativní
  • Skupinová spolupráce na úkolu – kompetence sociální a personální

Díky tomu bude podporováno a rozvíjeno:

  • Kritické myšlení

  • Čtenářská gramotnost

  • Čtenářství dětí a mládeže

  • Informační gramotnost

  • Celoživotní učení

  • Kompetence občanská

  • Kompetence pracovní

Každá lekce trvá 60 až 90 minut, zakládá se na metodě E-U-R a aktivitách kritického myšlení.